piotrek_gdy, na Narodowym nie rob bo bedzie ze auto popowodziowe xD
[O1] Parowanie po włączeniu ogrzewania
Zwiń
X
-
[O1] Parowanie po włączeniu ogrzewania
Na wstępie nadmienię iż szukałem na forum ale znalazłem tylko ogólne tematy o parowaniu szyb a u mnie problem jest inny, od dwóch dni mam problem z narastającym parowaniem szyb po włączeniu ogrzewania w samochodzie. Dopóki nie dam pokrętła na cieplejszy nadmuch jest ok, gdy tylko przekręcę pokrętło w prawą stronę zaczynają parować szyby. Tak jakby ciepłe powietrze było wilgotne i para osadzała się na szybach. Pytanie moje brzmi czy coś się w układzie rozszczelniło, np nagrzewnica ? Płynu chłodniczego póki co nie ubyło, ale to dopiero drugi dzień. Filtr przeciwpyłkowy wymieniony dziś na nowy, poprawy brak.
Pozdrawiam i proszę o radę, w weekend jadę na drugi koniec Polski i z zaparowanymi szybami to raczej średnio to widzę.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
-
-
K_Popiel, sam dałeś sobie odpowiedź najprawdopodobniej , rozszczelnił się układ chłodzenia chyba . a zapach jakiś nie pojawia się przy tym ? taki słodki jakby...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Problem w tym iż zapachu płyny chłodzącego nie stwierdziłem, gdyby to parował płyn powinno go być czuć dość intensywnie raczej. Może to dopiero początek i dlatego nie czuć. Wiem że ciężko tak na odległość wróżyć, chciałbym jednak, zanim wytargam deskę rozdzielczą aby się dostać do nagrzewnicy wyeliminować inne prawdopodobne przyczyny.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Pod dywanikami tymczasem sucho, jednak jako że to początek choroby, nie przesądzał bym sprawy iż się mokro nie zrobi. Jako iż muszę w weekend jechać w traskę a z tak parującymi szybami się nie da, doraźnie do układu chłodzenia pójdzie proszek uszczelniający mam nadzieję iż to pomoże. Po powrocie z tematem będzie się trzeba rozprawić już na poważnie, chyba jednak bez dostania się do nagrzewnicy się nie obejdzie Jest to bodajże jedyny element który może w tym układzie cieknąć i zamieniać cieknącą ciecz w parę. Zauważyłem podczas wycierania z szyb tej pary że jest ten nalot taki lekko tłustawy, co raczej potwierdza teorię z puszczającą nagrzewnicą.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez K_Popielpójdzie proszek uszczelniający mam nadzieję iż to pomoże
przed badaniem oparów miałeś czystą szybę czy taką dwumiesięczną?5,5l/100
Komentarz
-
-
Szybę przedwczoraj gruntownie wyczyściłem, wczoraj parowała z powrotem, zauważyłem inną sprawę, im bardziej pokrętło jest na ciepły nadmuch tym nadmuch mniej intensywny, czy jest możliwe że miejsce gdzie znajduje się nagrzewnica lub kanał, którym gorące płynie powietrze, jest zasyfiony jakimiś liśćmi czy jakimś innym badziewiem?// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez K_Popielzasyfiony jakimiś liśćmi czy jakimś innym badziewiem?
z tym obiegiem wewnętrznym to warto klapkę sprawdzić, ale tłuste opary to tak jednoznacznie wskazują na glikol z chłodnicy - tylko dlaczego go nie czuć?5,5l/100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez K_Popielzmienia się szum powietrza
spróbuj jeszcze wymontować dmuchawę i kuknij do wnętrza zawrówno w stronę środka jak i w stronę filtra pyłkowego - kiedyś w golfie 4 miałem pękniętą obudowę na którą zakłada się filtr pyłkowy (tak z tyłu że nie było tego na pierwszy rzut oka widać) i szparką do wentylacji dostawała się woda z podszybia i mocno parowało, a na dodatek zatkał sie błotem z budowy odpływ skroplin z klimatyzacji i na dnie stała woda,
ale wtedy właśnie po wyjęciu dmuchawy okazało się że cały kanał którym wlatuje powietrze do centralki wentylacyjnej jest wewnątrz mokry5,5l/100
Komentarz
-
-
bobasek
jest tak jak piszesz czyli można założyć że klapka OK, po południu demontuję wentylator i dokonuję oględzin. Tymczasem dzięki za zainteresowanie, wieczorkiem zamelduje co i jak.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Klapki są dwie. Po zdemontowaniu schowka i wentylatora (10 min. roboty) na dole jest jedna klapka-grubsza z naklejoną gąbką do leprzego uszczelnienia, a druga jest wyżej, bliżej filtra pyłkowego. Musisz włączać i wyłączać obieg i patrzeć, czy klapki się otwierają i zamykają. Muszą pracować razem. U mnie pracowała tylko górna, a dolna pozostawała w trybie zamkniętym. Dlatego na słuch nie sprawdzisz, bo wrażenie możesz mieć takie, że klapki pracują a tymczasem jedna z nich, lub obie stoją w miejscu, a pracuje tylko silniczek.
Komentarz
-
-
Panowie mm, klimę manualna.
Od 3 tyg mam to samo auto paruje niesamowicie.
Ciepły nawiew wieje i co z tego szyby zaparowane.
Dodatkowo mm wrażenie ze klapki nie domykają się do końca gdyż ostawiając nawiew tylko na szybę czuje jak dmucha tez na nogi i delikatnie kratki górne.
Po 2 na zimnym dmucha jak cholera a im bardziej cieple powietrze ustawiam tym słabiej dmucha
Uprzedzam mam połamane pióro,zatrzask podszybia, obie części podszybia w jakiejś 1/3 długości.
Czy to ma znaczenie.
Gdzie szukać i jak temu zaradzić
Jak go leczyć.?Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
No i sprawa wyjaśniona Wczoraj rozebrałem okolice wentylatora to co mogłem i znalazłem niestety mokrą plamę płynu chłodniczego za środkową konsolą, werdykt jest jeden, cieknąca nagrzewnica. Teraz pytanie czy ktoś już ją wymieniał, jaką zakupić. Wiem że deskę będę musiał wytargać, chciałbym jednak wiedzieć czy są jakieś rzeczy które mogą mnie zaskoczyć.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
co do producenta to nissens albo behr lub coś zapakowane w karton z logo skody np. z ASO
nie kupuj czegoś na czym producent wstydził się podpisać albo jakichś skośnookich wynalazków bo będziesz niezadowolony
Zamieszczone przez K_Popielmam dostęp do ogrzewanego hangaru5,5l/100
Komentarz
-
-
Jestem po wstęponych poszukiwaniach nagrzewnicy i ceny oryginalnych mnie trochę zaszokowały
Cena w ASO w Gdyni: 548,63 zł
Cena na skodaczesci: oryginał 560zł, zamiennik 100 zł
Pytanie czy jest sens brać zamiennik czy wydać te 500 zł i kupić oryginał ?
edit
Znalazłem taki zamiennik:
Polecanej firmy NISSENS, może ktoś już coś takiego montował i może się wypowiedzieć ?// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
Komentarz